torsdag 26 mars 2009

Våffelmix - vad är grejen?

Igår var det ju som bekant våffeldagen. Jesu moder träffade ärkeängeln Gabriel, och detta firar vi med att äta flottiga bakverk.

Något som jag verkligen inte fattar poängen med är våffelmix. Man köper ett pulver, som blandas med vatten och smält smör.

Låt mig presentera min våffelmix. Som blandas med mjölk, vatten och smält smör. Den ser ut så här:



Min gissning är att någon våffelmixfabrikör hade en extremt effektiv reklamkampanj nån gång på 50-talet eller så. Och sedan dess tror folk att det är svårt att göra våffelsmet. Och folk som aldrig nånsin skulle få för sig att köpa till exempel pannkaksmix (istället för att blanda mjöl, mjölk och ägg) tycker att våffelmixen har en självklar plats i skafferiet.

5 kommentarer:

Frida sa...

Jag trodde faktiskt ett tag i min ungdom att det VAR svårt att göra våfflor, men sen genomskådade jag bluffen ;)

Akan-Kakan sa...

Just det. En sann forskare tar reda på fakta!

Frida sa...

En sann forskare kör tusen PCR:er heter det.

*off to the PCR-room*

Akan-Kakan sa...

Men Frida, har du inte en stab av studenter som gör ditt slavgöra nu?

Nilla sa...

Helt rätt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...