måndag 23 mars 2009

Hoppet var det sista som övergav mig

Egentligen förstod jag ju att det var kört redan klockan fem imorse. När Lillkillen började dilla om välling och väckte sin syster som rumlat in till vår säng nån timme tidigare.

Men jag tänkte ändå att det fanns en chans att de skulle somna om. En liten chans. Så Lilltjejen fick också välling i sängen, och sen var det tänkt att två mätta barn skulle somna snällt. Jo, tjena.

Så nu gäller det bara att ta sig igenom dagen utan allvarliga kroppsskador. Trötta barn brukar ju i allmänhet hellre bråka, än att sitta och gäspa med en kopp kaffe som en normal människa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uh. Stackare. Hemma hos oss vaknade den kortväxta med ett "hungrig! titta blöjan bajs!" klockan 02 och somnade inte igen förrän i gryningen. Men jag kan ju sitta och gäspa med en kopp kaffe på jobbet, medan dagispersonalen får ta det trötta bråkiga barnet. Värsta vinstlotten!

Akan-Kakan sa...

Fast nu fick jag visst jackpott. BÅDA barnen sover middag! Så det är bara jag, kaffekoppen och några jobbsökarsajter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...