måndag 8 mars 2010

Vi är uppe i 18 gånger nu

Lillkillen fick ny säng i helgen. En säng som inte är spjälsäng.
Så gissa vad jag sysslar med ikväll!!

När Lilltjejen var i samma fas lärde jag mig att det som funkar bäst är att lugnt bära tillbaka rymlingen till sängen. Inte vara arg. Inte stanna och stoppa om. Bara säga godnatt.

Så, hur många läggningar tror ni vi kommer upp i en kväll som denna? 50? 70?

Själv planerar jag att vara tålmodig till 100.


UPPDATERING: 28 and counting. Jag har fortfarande en ängels tålamod.
UPPDATERING kl 20:47: 38 gånger nu. Jag mantrar Tåålamood, tåålamood...
UPPDATERING kl 21:04: 42. Har varit lugnt i flera minuter nu (med "flera" menar jag 3). Börjar bli hoppfull.
21:45: Jess! Jess! Uppdrag slutfört!

9 kommentarer:

k sa...

Hur lång tid tog det innan hon slutade rymma? Det är ju verkligen grymt enerverande.... Och att du klarar av att behålla lugnet genom alla de där rymningarna ikväll är ju verkligen imponerande!

Karin sa...

Oj. Jag har funderat på att byta till vanlig säng till Ella. Men jag blir inte så peppad av det här. Hur gammal är lillkillen?

Miss Upsey Daisy sa...

Du har en ängels tålamod.

PS.
Får man se vingarna en vacker dag? DS.

Akan-Kakan sa...

k: Jag minns inte exakt hur det var med Lilltjejen (det var drygt 3 år sen), men har för mig att det tog en vecka eller så. Plus några återfall.

Karin: 2 år, 3 månader. Det är inte så farligt om man är beredd på det, tycker jag. Dessutom är det rätt bra att han kan gå in till oss själv om han vaknar på natten.

Miss UD: Ängel is my middle name (intalar jag mig). Jag säger till om jag ser några vingar.

Anonym sa...

Aha, tar det bara en vecka innan de ger sig? Jag hade tippat på tre månader... Men då kanske vi ska prova på det där då. Barn som somnar på egen hand måste ju vara drömmen.

Akan-Kakan sa...

Mellanbarnet: Well, barn är olika och minnet är svagt (hos mig i alla fall). Men lycka till!

PS Min dröm nr 1 är barn som sover hela natten. Kanske inträffar nån gång i tonåren? *Hoppas, hoppas*

Anonym sa...

Min Lillkille har egen säng på annan ort. Mellantjejen likaså. Storbrorsan sover som en stock nånstans.
Därför kan Modern sitta så här bloggandes mittinatten. Ordnar sig ska du se! Hav tröst! /Faster

Akan-Kakan sa...

Faster: När barnen är i 40-årsåldern alltså?

Anonym sa...

Jaa visserligen, men då blir det barnbarnsvakteri! Nog så kärt - men kan medföra vissa konsekvenser: t.ex. tidsmaskinen kommer helt ur led. /Faster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...