onsdag 19 maj 2010

Nostalgifaktor 1000

Vi fick klasslista idag! Lilltjejens första klasslista till första (förskole-) klassen. Hur stort är inte det? Och hur ofattbart är det inte att min bäbis ska börja skolan i höst? Och hur nostalgisk är det rimligt att bli egentligen?

Min första skoldag hade jag gula shorts och röd ryggsäck. Mormor och morfar följde med och det kändes hur stort som helst.

På Lilltjejens klasslista kände jag igen ett enda namn: Lilltjejens. Själv kände hon typ en tredjedel av ungarna, visade det sig när jag läste upp listan för henne. Mitt barn känner fler än jag! (I det här rektorsområdet i alla fall.)

Ursäkta mig, jag ska bara gå och få dåndimpen över hur stort mitt lilla barn har blivit.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Välkommen tillbaka efter din dåndimp. Tror du att det tar lång tid?

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Tack, det verkar vara gott om dåndimpar för tillfället, ska bara samla mig lite och ev lyckas blogga om dem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...