onsdag 18 juli 2012

Hur bra var den här dagen då på en skala?

Fina grejer som hänt idag när maken och barnen var på Liseberg och jag var kvar i stugan:

Jag fick gå jättejättelänge och titta i affärerna på Smögenbryggan, och fyndade finfina grejer i brun ull. Brun ull är kanske inget självklart val en strålande solskensdag som denna, men vad ska man göra när fynden kastar sig över en?

Lyckades även med bedriften att prova och inhandla solglasögon utan kontaktlinser. Här känner jag att situationen kräver några utropstecken: !!!! Jag hade alltså glasögonen på mig. Närsynt-glasögonen. Tar jag av dem ser jag knappt hur jag ser ut i solglasögonen. Försöker jag prova solglasögon utanpå de vanliga glasögonen ser det ut som Hej kom och hjälp mig. Ja, ni fattar. Men ett par megastora solglajjor blev det ändå, som ni ser i föregående inlägg.

Sen strålade solen som sällan förr. Då tog jag taxibåten hem och lade mig på altanen med god bok, bikini och - ja just det - mina nya solglasögon.

Har även hunnit med att hänga med pappa, äta tapas samt gå på bryggan (igen) och titta på båtar. Då såg det till exempel ut såhär:

Tapas med papas.
Antagligen Sveriges mest fotograferade sjöbodar.

2 kommentarer:

yllet sa...

Härlig dag! Jag tänkte redan i morse när du skrev ditt "hur tråkig är jag"inlägg att det skulle bli en fin sumering av den här dan. Hysteriskt nöjesfält kontra soft dag att göra vad man vill på? Tja. Go figure? :)

Akan-Kakan sa...

Yllet: Nej, i teorin låter det ju väldigt festligt med nöjesfält, men för min del vinner en dag med strosande, klädköpande, bokläsande, fikande och restaurangbesök LÄTT!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...