fredag 11 april 2014

Feng Shui i min mejlbox

Alltså, alla dessa medlemsklubbar och nyhetsbrev jag samlat på mig... Alla special-price-only-for-you som dimper ner i mejlboxen dagligen. Hur stor del av mitt liv vill jag egentligen lägga på att gå igenom nyhetsbrev, utskick och specialerbjudanden?

Svar: Inte så stor.

Jovisst, man kanske kan hitta nåt superextrapris nån gång, och spara en femtilapp. Men det står ju inte riktigt i proportion till den energi det suger att gå igenom alla "kampanjer" och dylikt. Så nu har jag sagt upp bokklubben, ett antal nyhetsbrev, och alldeles nyss skickade jag följande brev till Buzzador:

Hej!
Jag skulle vilja avregistrera mig som buzzador. Det har varit väldigt kul att testa alla dessa produkter genom åren, men det känns inte motiverat för mig längre att "sälja in" diverse kakor och chips hos mina vänner i den utsträckning jag tycker att man bör som buzzador. Men tack för den här tiden!


Aaah.. FRIHET! (Så känner jag nu, alltså. Jag skrev inte "FRIHET" till Buzzador, det vore ju lite fräckt)

4 kommentarer:

Nu är det dax sa...

Bra gjort av dig!! :-)

Anonym sa...

Bra initiativ! Ska göra samma utrensning genast! /Hille

teapot sa...

Ha! Jag gjorde den rensningen i början av året, lackade helt ur på alla reklammail som hela tiden ramlade in. Det är OTROLIGT skönt att veta att det strängt taget bara kommer relevant post i lådan nu! :-)

Akan-Kakan sa...

Oskrivnablad: Jag är fortfarande sjukt nöjd. Freedom!!

Hille: Do it! Enligt mina beräkningar sparar jag nu cirka 5 timmar per dygn genom att slippa de där "nyhetsbreven".

Teapot: Snacka om lättnad alltså! Mina värsta var nog diverse medlemskap som krävde att jag aktivt gjorde diverse rapporteringar och avbokningar. Kommer inte att sakna dem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...