onsdag 6 januari 2016

2015 - en tillbakablick

Himla synd att jag bloggat så lite under 2015, det blir ju mycket svårare att sammanfatta året då. Jag får kanske jobba lite med det så kallade minnet.

2015 var året då jag:

  1. Läste fler böcker än nånsin. 30 skönlitterära böcker, plus lite barnböcker, facklitteratur och snyggböcker om mat, hälsa, blommor och annat.
    Bäst betyg fick följande böcker: Egenmäktigt förfarande, Stål, Här ligger jag och blöder, När man skjuter arbetare, Steglitsan, En man som heter Ove, Little Bee, You had me at hello, Himlen börjar här, Nattens cirkus samt Eleanor & Park.
    Illustrerar detta med min sommarhög. Hann bara läsa hälften av dem, men så får man göra när man har en blogg.
  2. Sprang mer än nånsin. 500 km på 365 dagar var målet, och det klarade jag redan efter 317 dagar. Sjukt nöjd över detta.
  3. Åkte till Dublin. Mysig stad, gott kaffe.
  4. Ordnade sommarlovsfest, inklusive korvbuffé och hempysslat flaggspel av vaxduk.
  5. Skaffade ett nytt jobb! Efter tre långa telefonintervjuer blev det först "Nej, tyvärr, tjänsten har tillsatts internt". Samma företag hörde sen av sig och frågade om jag var intresserad av en annan (roligare) tjänst, och efter en riktig intervju blev det sedan "Alltså, det var ett jättesvårt beslut och vi önskar verkligen att vi kunde anställa två personer, men tyvärr...". Och någon månad senare: "Hej, vi kan anställa en till nu, vill du ha jobbet?"
Ja, ganska nöjd med 2015 ändå, när man ser på det såhär.

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Nytt jobb - woop woop! Grattis, hoppas det blir FAB!

Librarybeth sa...

Bra där!!!

Akan-Kakan sa...

I will not...: Jag vet, wohoo! Och du med ju, dubbel-wohoo!

Librarybeth: Tackar, 2015 var ett ganska fint år ändå, när man ser tillbaka såhär!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...