fredag 15 januari 2010

Man borde kanske känna varandra efter tio år.

Såg ni Anders & Måns? Det gjorde jag. I löv Anders & Måns.

Lånad bild från svt.se.

Programmet spelades tydligen in här i stan (stan=Malmö), och plötsligt känner jag igen mig där de filmar, vilket jag blir lite entusiastisk över.

Jag ba:
-O-o-o! De är vid Davidshalls Torg! Kolla! Det där kaféet har jag också varit på!! Två gånger!! (Vilket jag tyckte var en fantastisk slump med tanke på att jag varit på kafé sammanlagt tre gånger sedan vi flyttade till Malmö)

Lite senare. Maken ba:
- Där är Bob Hansson. Honom har jag sett. På poesifestival i Rinkeby Folkets hus.

Vid ungefär den här tidpunkten får jag dåndimpen och börjar ställa följdfrågor:
- Du? Poesifestival?!
-Ja
-I Rinkeby?
-Ja
-RINKEBY?
-Ja
-POESIFESTIVAL?
-Ja

Å maj gad. Vi har varit ihop i snart tio år. Man tror att man borde känna varann vid det laget.

11 kommentarer:

Minna sa...

JA! Jag såg!!!!!!!!!!!!!! Det var superbra!!!!!!!!!!!!!!!

Akan-Kakan sa...

Minna: Såg du också poesifestivalen i Rinkeby Folkets hus? :O Eller du kanske menar Anders & Måns?

Anonym sa...

Jaaa!! Jag såg också att de var på samma café som vi var på.
Skoj var ordet.
Angående Bob Hansson har vi haft mailkontakt ett par gånger för flera år sedan angående en intervju som jag skulle göra med honom. Av någon anledningen tror jag inte intervjun blev av. Fast jag har några böcker han har skrivit. Alltså ifall Klas vill låna... ;)
Elin A

tingeling sa...

bob, flera gånger, på bröllop till och med. anders och måns, faktiskt inte. det är dagsens sanning och det känns lite weird.

Minna sa...

Hahah, Anders o Måns. Poesifestivaler är icke för mig.

Akan-Kakan sa...

Elin: Jag vet ju att ni är balla innemänniskor, så det är klart jag tar med er till coolaste kändis-haken när ni kommer hit.

Tingeling: Det var värst vad folk träffar Bob Hansson! Måste vara en väldigt social kille det där!

Minna: Ah, då är du också med i Team Rolig Humor, och inte Team Vänsterkulturell.

Anonym sa...

Såsom varande poesiexpert vill jag bara tillfoga ett litet element i debatten. Ska man ha någon behållning av Bob Hanssons alster, så ska man höra honom själv läsa, inte läsa själv. Karln kan prata så det känns. Menar jag. Men så är jag ju mer nörd än innemänniska...

För övrigt anser jag att "Succeduon" med Anders och Måns är det roligaste som visats i TV sedan "Anders och Måns".

Herr Akan-Kakan

Akan-Kakan sa...

"Herr Akan-Kakan": Vem är du? Känner jag dig?

Anonym sa...

Akan-Kakan: Man kan säga att vi är ytligt bekanta.

Leve konungen!

/Herr Akan-Kakan

Anonym sa...

1. Måste erkänna en stor brist i min allmänbildning - har bara sett/hört Anders och Måns intervjuas i div program. Ska hädanefter ta igen detta snarast.
2. Har aldrig varit på poesifestival i Rinkeby...
3. ...ej heller presenterats för Bob Hansson. Finns snyggare herrar än han - men han har väl "finsidan in".
4. Goodness gracious - överraskningar finns även efter 10 år tillhopa!
Gnurgel

Anonym sa...

Gillar faktiskt dessa båda herrar och deras galna humor, efter att ha studerat dom närmare. Bra med lite nytt blod i humordjungeln!
Gnurgel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...