onsdag 29 oktober 2008

Hyacinter for dummies

Jag trodde att jag var ute i extremt god tid när jag shoppade hyacintlök i helgen. Jag menar, det är ju inte ens november än. Det dröjer ju huuur länge som helst tills det är advent. Jag slog i alla fall till på nåt slags kit med lök och vas i kartong, med instruktion på insidan.

I dag öppnade jag min kartong, och följde noggrannt instruktionen, som var av typen hyacinter for dummies:
  1. vatten i vasen
  2. löken ovanpå
  3. ställa mörkt & svalt
  4. vänta till den vuxit 4 cm, vilket tar ca 10-12 veckor...
Eh, 10-12 veckor? Tidigast i mitten av januari alltså? Och sen tar det ytterligare ett tag innan den blommar? Det blir jul i februari, med andra ord.

Jojo, om 3,5 månader månader, så! Då blir det så här fint!


-Mamma, kaaan vi inte få öppna julklapparna snart?
-Nej, inte förrän hyacinten slagit ut har jag ju sagt!

2 kommentarer:

Frida sa...

Men ack så fint det kommer bli!

Akan-Kakan sa...

Den som väntar på nåt gott...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...