lördag 11 oktober 2008

Och när jag väl skriver ett inlägg blir det inte bättre än såhär

Fråga kolon:

Kan man ta sig ett glas vin när man knåpar med sin avhandling? Om det är lördagkväll?? Och man inte har något liv i övrigt?
"Skriv full, redigera nykter", tipsade ju någon om. (Mark Twain?) Gäller det statistiktabeller också?

Jo, men jag tror jag gör det! Vem vet, det blir kanske en härligt kreativ tabell över associationsanalysen av genen Blablabla* i populationerna Tjolahopp* och Tjolahej*.



* Jag skriver alltså kodspråk här. Genen heter inte Blablabla egentligen. Om nu någon skulle intressera sig. Populationerna Tjolahopp och Tjolahej finns däremot på riktigt.

3 kommentarer:

Millan sa...

Ja, ja! Det gäller framför allt statistiktabeller.

anna sa...

"skriv full, redigera nykter" låter som en utmärkt devis!

Akan-Kakan sa...

Millan & Fru A: Tack för stödet! Kul att ni fortfarande tittar in trots torkan! (Den bloggmässiga. Inte alkoholmässiga, hehe)


Till en eventuell framtida arbetsgivare som eventuellt läser detta (för det har jag läst på Aftonbladet att det kan hända):

Jag var alltså inte full på riktigt. Jag bara skojade lite. Jag är en pålitlig och ansvarstagande person som tar sitt arbete på största allvar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...