fredag 30 januari 2009

Var sak på sin plats

I dagarna två har det stått feber, nästäppa och slemhosta på schemat. Inget jag planerat, det liksom bara blev så.

Jag är i alla fall mycket tacksam över att jag i ett anfall av paranoia tydligt har märkt de två termometrarna. Så att man vet vilken som går var. För man vill INTE blanda ihop de båda.

Jag är även mycket tacksam över vårt fullt utrustade medicinskåp (Treo, come to mama!), samt att maken har ett rätt flexibelt jobb så att han kan komma hem till lunch om det kniper.

7 kommentarer:

tingeling sa...

hahaha! på våra står det "hund" och "barn" kan bli lite jobbigt annars.

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Ja, dem vill man inte heller blanda ihop, haha!

Millan sa...

Men att du skriver på fodralet? Så fort du tagit ut termometrarna ur sina respektive fodral kan du ju blanda ihop dem. Det kan också redan ha hänt, har du tänkt på det? ;)

Akan-Kakan sa...

Millan: Som TUR är så står det själva termometern också. Fast med liten text. Den stora texten är för att man ska kunna se även om man just raglat ur sängen med 40° feber.

anna sa...

klokt, mycket klokt...

Minna sa...

Äh, vad kräsen du är!

Akan-Kakan sa...

FruA: Jag är mycket nöjd själv.

Minna: Tvångsneurotiker är mitt mellannamn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...