torsdag 14 maj 2009

Disciplin är mitt nya mellannamn

Vad konstigt. Båda barnen är på dagis, och här går jag hemma. Det blev så himla tydligt att det är nåt som fattas. Typ ett jobb.

Så! För att inte riskera att förslappas är det numera militärisk disciplin som råder de timmar barnen är på dagis. Jag har ett strängt schema där jag varvar CV-fixande, jobbsökande och annat framför datorn (givetvis sittandes i givakt) med lite militäriska armhävningar.
Olovligt kaffedrickande, slösurfande och bloggande bestraffas med språngmarscher runt kvarteret.

Japp, så får det bli. "Disciplin" är mitt nya mellannamn. Inte "Jörgen", som min stackars syster blev ilurad i vår barndom. Men det är en annan historia.

UPPDATERING: Slut på disciplinen för denna gång. Dagis ringde: Lillkillen är magsjuk. Typiskt. Jag som kände mig så militärisk.

1 kommentar:

Stajni sa...

Jag e inte bitter.

Ärligt talat blev jag ganska besviken att du inte hette Jörgen. Tycker det är hur fint som helst...faktiskt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...