söndag 3 maj 2009

Trött-bakis

När jag fick barn insåg jag att man inte alls behövde dricka en massa sprit för att bli bakis. Det funkar alldeles utmärkt att bara sova några timmar för lite. Trött-bakis kallas det, har jag bestämt.

Så här sitter jag nu ett par dar efter Valborg och känner mig lite sådär härligt bakis som man ska! Och jag behövde inte ens hälla i mig en massa snaps till en sill-lunch eller vingla runt under ett paraply i nån park med en folköl i ena handen och en engångsgrill i den andra. Nä, det krävdes bara en helhelg med gäster och huset fullt av barn, och sen några nattliga serenader av Lillkillen samt en begynnande förkylning på det.

Såvitt jag minns brukade jag sega framför tv:n med te och nåt onyttigt, typ godis, på den tiden jag firat "riktig" Valborg. Så det tänker jag göra nu. Synd bara att jag inte kommer orka igenom Dirty Dancing. Det får bli Filip & Fredrik.

Ajöken.

4 kommentarer:

anna sa...

trött-bakis var ordet. inte tycks jag klara av att gå och lägga mig heller...

Akan-Kakan sa...

Fru A: Jag lyckades inte heller igår. Märkligt att man alltid lyckas dra ut på det.

Anonym sa...

Är det inte fascinerande att man kan bli bakfull utan sprit?? Borde inte det betyda att man inte alls druckit för mycket alla gånger man vaknat upp med betongkeps efter en krogkväll?
"Nä, jag har bara sovit dåligt"!
Tänk om man vetat det!
/Anna

Akan-Kakan sa...

Anna: Ja, tänk vad mycket man vet nu! Och nu får jag inte ens tillfälle att skaffa sig betongkeps på traditionellt vis. Youth is wasted on the young!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...