onsdag 27 maj 2009

Mask eller Magnus

Dagispersonalen använde idag uttrycket "matglad" om Lillkillen. Detta skulle jag kalla en kraftig underdrift. Det gamla hederliga uttrycket "äter som en häst" känns mer lämpligt. Framför allt med tanke på hur mycket havre han sätter i sig.

Ett exempel ur verkligheten:
I morse började Lillkillen (c:a 13,6 kg) dagen med 2,5 dl välling följt av 2,5 dl havregrynsgröt.

*jag pausar lite här för att låta siffrorna sjunka in*

Fattar ni hur mycket det är?! Det är som att jag skulle hälla i mig 1,2 liter välling följt av 1,2 liter gröt. Plus mjölk.

Till kvällsmat åt han nästan dubbelt så mycket som jag (som faktiskt inte heller brukar vara så liten i maten).

Antingen har killen binnikemask eller så kommer han att sluta som Magnus Samuelsson.

3 kommentarer:

tingeling sa...

fantastiskt bra att ha en minimagnus samuelsson juh. han kan ju bära allt åt dig. och åt andra. mot betalning. värsta guldgruvan

Stajni sa...

Oroa dig inte sis. Han lägger en stabil grund för sin kommande korgbollskarriär. Detta är helt och håller nödvändigt!

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Det är kanske väl investerad havre då?

Stajni: OH,han har faktiskt börjat sova med sin boll också! (Det är sannt!) Det måste vara basketgenerna som kickar in.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...