måndag 11 maj 2009

Same procedure as every year, James

Angående bröllopet jag var på i helgen:

Funderingar före:
  • Maken om bröllopsskor: Du har tusen par skor och kan inte välja. Jag har ett par och vet inte ens om de är mina.
  • Jag om mina planer inför bröllopet: Jag tänkte ta det lite lugnt ikväll, och gå och lägga mig tidigt. (Hahaha, vad fick jag det ifrån, liksom? Nu igen.)

Insikter efter:
  • Att gå hem efter två räknas nog inte som "ta det lugnt" och "lägga sig tidigt".
  • Jag pratar inte fullt så bra tyska som jag själv tror efter ett par glas vin. Verkligen inte.
  • När man varit på fest, druckit vin och pratat tyska till klockan två är man lite trött efteråt.
  • När man har småbarn blir det extremt tydligt att man är lite trött efter en fest. Extremt tydligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har upptäckt att jag själv pratar utmärkt tyska, eller franska om så erfordras, efter ett par glas vin eller så. Det kan också gå bra med öl, men då blir talet inte lika stringent. Jag tror språkcentrum i hjärnan behöver näringstillförsel ibland.
Språkvårdare

Akan-Kakan sa...

Ja, den typen av språkvård är ju ganska trevlig, om inte annat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...