måndag 11 maj 2009

Rekord!

Idag har jag slagit rekord!

Efter några års sporadiska miniturer i joggingspåret valde jag idag att slå på stort. För första gången sen 2004 blev det en halvmila-runda. *applåd, tack!* Jo, men ni kan väl låtsas att ni är lite imponerade? Ni kanske springer flera mil om dan, men för mig är det stort. Okej?

Rekordet då? Ja, det blev den högsta tiden någonsin. Förr, innan jag hade en massa barn, var halvmilen min standardrunda, och då förde jag noggranna korvtabeller över mina tider och rekord. Och som sagt, aldrig någonsin har jag varit i närheten av denna toppnotering. Den är flera minuter mer än gamla rekordet, faktiskt!

Så nu kan det bara bli bättre. Hoppas jag.

Dagens tips: Nuförtiden har jag mina korvtabeller på jogg.se. Där kan man få statistik också. Härligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

...och vet man inte vad en korvtabell är så är det på tiden att man läser "Loranga, Masarin och Dartanjang". Faktiskt.

Herr Akan-Kakan

Akan-Kakan sa...

Maken-Kakan: Jag trodde det var något alla visste?

anna sa...

jag ÄR mäkta imonerad, på riktigt. jag tänker hela tiden att jag ska... men... och jag HAR läst Loranga och älskar den men jag kommer inte ihåg korvtabellerna. dags att läsa om alltså?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...